Tudomása van arról, hogy 187 ezer forintos átutalási megbízást adtak az OTP Bank-számlájáról?

Ilyen és hasonló kérdéssel indul a telefonbeszélgetés, amely adatok kicsalására irányul a későbbiekben. Persze előfordul, hogy a hívott személynek nincs számlája az OTP-nél. Ennek közlése után előfordul, hogy azonnal leteszik a telefont, de előfordul olyan dörzsölt csaló is, aki “azonnal kapcsolja a másik bankot”.

Az OTP sorra adja ki a közleményeket az adathalász kísérletekkel kapcsolatban, rendszeresen felhívják az ügyfeleik figyelmét az ilyen és hasonló, telefonon adatokat kicsalni próbáló csalókra. A honlapjukon részletesen összegyűjtötték és bemutatták a csalástípusokat, a védekezés, csalási kísérlet felismerésének módszereit is bemutatják, illetve számos felhívást is közzétettek, a legutolsó aktuális felhívás is ott szerepel kiemelt helyen.

A telefonos csalási kísérletek  az OTP közlése szerint gyakoriak, ilyen esetekben az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer), azzal az indokkal, hogy ez egy biztonsági program.

Fontos tudnunk, hogy telefonon SOHA, SENKINEK ne adjuk ki bankkártya, vagy internetbanki belépési adatainkat!